I Journalisten skriver Minna Skau, at de tre danske journalistuddannelser på DMJX, RUC og SDU oplever stor nysgerrighed og ansvarlighed blandt de studerende i mødet med AI. Institutleder Henrik P. Berggren fra DMJX fortæller, at problemerne med snyd er mindre, end man kunne frygte, mens studieleder Louise Kjærgaard fra SDU oplever, at flere studerende skriver direkte i deres opgaver, at de ikke har brugt AI, fordi de vil lave arbejdet selv.

”Det kan godt være, jeg er naiv”: Sådan opfatter journalistuddannelserne AI til eksamener
I disse dage sveder journaliststuderende over eksamen i Aarhus, Roskilde og Odense.Det foregår i nogen grad med hjælp fra kunstig intelligens, som kan være kilde til snyd og fejl. Men de tre journalistuddannelser oplever egentlig en stor grad af nysgerrighed og ansvarlighed fra de studerendes side.”Det kan godt være, jeg er naiv. Men jeg oplever […]

Del dette indlæg