I et debatindlæg i Uddannelsesmonitor argumenterer professorerne Lene Tanggaard og Ole Sejer Iversen sammen med Allan Kortnum, forperson for Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier, for, at den varslede nationale AI-strategi haster.

Forfatterne advarer mod, at strategien drukner i spørgsmål om snyd, kontrol og eksamener.

Hvis uddannelsessystemet ikke tager føringen, vil algoritmer og teknologivirksomheder ikke bare forme unges forståelse af AI, men også selve den måde, de lærer på.

Forperson og professorer: Hvis vi venter for længe, overlader vi undervisningen i ai til sociale medier
Brugen af ai handler først og fremmest om læring og om, hvilke kompetencer vi ønsker, at unge mennesker skal udvikle i en verden, hvor svar ikke længere er en knap ressource.

Del dette indlæg